ساخت سنگاپور U100 MK5 آشنایی با مسلسل سبک
نیکان
تاريخ : پنجشنبه یکم اسفند ۱۳۹۲ | 21:37 | نویسنده : ***امیر سلیمی ***

اسلحه Ultimax 100 مسلسل سبک 5.56 میلیمتری به وسیله صنایع خبره ی سنگاپور ( Chartered Industries of Singapore ) تحت نظر تیم مهندسین آمریکایی به سرپرستی جیمز سالیوان توسعه داده شده است

تحقیقات بر روی ساخت یک اسلحه ی سبک پشتیبانی برای کشور سنگاپور تقریبا طی سالهای 1978 آغاز گردید. این اسلحه به وسیله ی CIS (تکنولوژی جنبش شناسی سنگاپور) ساخته شد که در ورژن های Mark1، بعد از آن Mark 2 و در حال حاضر Mark 3 و Mark 4 موجود است. اسلحه ی Ultimax 100 (که همچنین با نام U 100 نیز شناخته می گردد) در تعداد قابل توجهی به وسیله ی ارتش سنگاپور، کرواسی و فیلیپین استفاده می شود. در حال حاضر در کشور سنگاپور از نسخه 3 (MK3 ) آن استفاده می گردد.


U100 یک اسلحه ی تمام خودکار است که از مکانزیم پیستون گاز ( gas-operated ) بهره می برد . سیستم گازی اسلحه به این صورت است که با فشار گاز ، پیستون به عقب رفته و پس از آن گاز های اضافی از روزنه های مشخصی خارج می گردند. بر روی اسلحه قطعه ی پوکه پران و محافظ آن قرار دارد که از باعث خروج درست پوکه می شود و همچنین از ورود عوامل خارجی به داخل اسلحه جلوگیری می کند . اسلحه دارای یک دستگیره حمل است تا بتوان هنگام شلیک پشت سر هم از آن به عنوان کنترل کننده ی اسلحه  و همچنین از آن برای تعویض سریع لوله استفاده کرد . در ضمن پس زنی این اسلحه بسیار پایین است به صورتی که شلیک با آن تنها به وسیله ی یک دست به راحتی امکان پذیر است !
سلکتور وضعیت آتش این اسلحه در پشت ماشه و بالای قبضه قرار دارد و دارای دو حالت ایمن ( S ) و حالت شلیک ( F ) است .


تغییرات اعمال شده بر روی این اسلحه از مارک 1 تا 5
مارک 1 : قابلیت تغییر سریع لوله ی اسلحه
مارک 2 : لوله  ثابت
مارک 3 : این نمونه دارای 2 طول لوله ی متفاوت است ، یکی استاندار و دیگری کوتاه با طول 27 سانتی متری که برای نیرو های ویژه طراحی شده است .
این مدل قابلیت پذیرش صدا خفه کن را دارد و دارای 3 حالت متفاوت برای رگلاتور گاز اسلحه است . قبضه ی اسلحه به حالت استانداد تغییر پیدا کرد و یک گریپ ثابت به جلوی اسلحه بعلاوه ی یک دو پایه جمع شونده برای کنترل بهتر سلاح به آن اضافه شد .
مارک 4 : این نمونه برای مارین های نیروی دریایی آمریکا به عنوان برنامه ی مسلسل سبک برای نیروی های پیاده ساخته شد که البته از hk 416 شکست خورد .
مارک 5 : در نمونه ی مارک 5 این اسلحه شامل بهینه سازی های متعددی گشته است که هم از لحاظ ارگونومی و کارایی پیشرفت چشمگیری داشته و هم از لحاظ زیبایی !
این بهینه سازی ها شمال ، اضافه کردن 4 ریل پیکاتینی ، هم خوان سازی اسلحه با خشاب استانگ ، اضافه کردن حالت تکتیر ( در نمونه های قبل فقط دارای حالت اتوماتیک بود ) ، تغییر قنداق ثابت به قنداق تلسکوپی و تاشونده ، تغییر سایت هدفگیری ثابت به سایت هدفگیری آهنی تاشونده ، اصلاح دهانه ی خشاب خور و تغییرات جزئی دیگر.


مشخصات :
ساخت : سنگاپور
کالیبر : 5.56x45
وزن : 4.90 کیلو گرم
طول : 1,024 میلی متر
مکانیزم : گاز پیستون
نرخ شلیک : 400 تا 600 گلوله در دقیقه
سرعت دهانه گلوله : 970 متر بر ثانیه
سیستم تغذیه : خشاب 100 تایی C mag و Stang
کشور های استفاده کننده : شیلی ، اندونزی ، پرو ، موراکو ، فیلیپین ، سنگاپور ، اسلووانی ، تایلند و زیمبابوه

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: